Isnin, September 22, 2008

Saya terhutang budi......saya terhutang kaki...



7hb. September, 2002 tetap menjadi kenangan sampai bila-bila. Hanya Tuhan yang mengetahui perasaan saya hari kejadian itu berlaku. Bayangkan dengan tidak semena-mena kaki kanan (atas buku lali) saya tembus berlubang dipanah besi berkarat 4" yang melantun apabila besi tersebut terkena blade mesin rumput.

Lebih mengerikan saya menghidap kencing manis dan yang paling saya takut....besi itu berkarat. Perkara pertama bermain-main di fikiran ialah kaki saya akan dipotong dan musnahlah harapan saya untuk terus berkhidmat sebagai seorang anggota polis. Saya diberi rawatan sebagai pesakit luar selama 2 hari berturut-turut. Tetapi masuk hari ketiga saya sudah tidak tahan lagi menanggung sakit yang tidak terhingga. Lubang semakin besar sehingga menampakkan tulang kaki.

Pada 9hb. September 2002, saya dimasukan ke bilik bedah untuk proses mencuci yang mengambil masa 2 jam . Seminggu saya berada dihospital dan ketika itulah ingatan saya kembali kepada seorang doktor Cina yang pernah memperkenalkan sejenis minuman AloeVera Bio-Gen kepada saya ketika saya berkhidmat di Kedah pada tahun 1995. Saya pernah membeli minuman tersebut untuk diberikan kepada ibu saya yang juga menghidap penyakit kencing manis. Alhamdulillah penyakit kencing manis ibu saya makin hari makin bertambah baik.

Saya cuba mendapatkan minuman yang sama. Merata-rata saya suruh keluarga saya mencari. Akhirnya saya berjaya dan selama berada di hospital hanya Aloe In A Bottle saja yang saya minum. Doktor jadi hairan apabila melihat isi-isi kaki mula tumbuh dengan cepat walaupun tanpa bantuan ubat lain. Pesakit-pesakit lain juga turut hairan. Syukur.....ALOE BIO-GEN menyelamatkan kaki saya.

2 bulan berlalu, kaki saya sembuh seperti sediakala. Walaupun ramai kawan-kawan saya cuba memperkenalkan ubat mereka, saya tetap yakin dengan ALOE BIO-GEN. Saya terhutang budi.... saya terhutang kaki.

ALOE BIO-GEN juga membantu menurunkan berat badan saya. Saya semakin tegap dari 110kg kini hanya 86kg sahaja. Saya tampak lebih segak dengan pakaian lengkap anggota polis. Syukur. Terima kasih SMC.

(SARJAN 70403)AHMAD LUFTI ABD. RAHIM
BALAI POLIS KAJANG
6B CG4. BLOK C,
TMN SRI PENGAMAN
SUNGAI JELOK, KAJANG

TEL: 013-3534259

Tiada ulasan: